Monday, November 1, 2010

Tuan Rumah Aku Cam X Puas Hati...

Assalamualaikum....


Cite malam ni pasal tuan umah aku ni...tadi pas skolah aku p la bayar sewa umah...sewa umah die mmg la mahal...tapi sbb aku nk dkt ngan skolah,aku sewa jgk la..hehehe..


Al-kisahnya semalam kn aku suh "abe mat plumber" beki saluran paip yg tersumbat kn...mcm lam gambar tue la..so cost die lam RM160 la aku bg...bg lebih RM10 wat minum air...hehehe...bile aku p bayar ptg tadi die laki bini tdo...da la nk maghrib...da kul 7 kot masa tue...so aku bayar je la kt bibik die...tp aku pesan la kn duit sewa tue da di tolak utk pembaikan paip tue...


Sesampai aku di parking umah aku, tetiba dpt col dari Tn.Hj ni...tuan umah aku la...hehehe


Ayat Tn.Hj.."Cikgu, npe sewa bulan ni kurang?"
Ayat aku...."Saya baiki saluran paip yg tersumbat tu..lgpun Tn.Hj        yg suruh saya wat sendiri.Saya rasa kontraktor yg beki umah Tn.Hj sblm ni sapu simen n pasir masuk lam saluran..kna air,keras dalam saluran tue..klo Tn.Hj nk tgk saya blh send gambar kt Tn.Hj..."
Ayat Tn.Hj.."K la...K la..." drop phone tetiba...

Hahaha...puas hati aku...mmg aku agak upset sket la ngan Tn.Hj ni...sbb cindition umah ni kureng sket la masa aku masuk dok kt umah ni...banyak prob..prob2 yg timbul sume die suh aku settle sdri..die ingat upah org beki itu beki ini murah ker...mahal woooo...lgpun aku respek la "abe mat plumber" ni...die masukkan tgn die lam saluran yg tersumbat tue n yg busuk giler tue...klo aku,mmg x sanggup..huhuhu

Aku takot gak kot2 die nak halau aku dari umah ni...tapi stakat ni aku x miss bayar sewa lg...tapi itu la asam garam menyewa umah orang...bila la nk ada umah sendiri ni...???

kalo dpt mcmni pn da ok....hehehe
Ok...daaaa...nite...


No comments:

Post a Comment