Monday, November 22, 2010

MAKAN ETAK SALAI...HEHEHE

Assalamualaikum,

Aku antor cousin aku p stesen bus kat T.Merah yang mane tempatnye busuk giler sbb bau kilang getah aku...itu mmg dijadikan tmpt tggu bas yang destinasi ke utara...terpaksa la...aku tggu lam kete jek..hehehe...x tahan...dulu masa cuti belajar aku penah kutip getah skrap...tolong atok aku..cari duit poket sket..hehehe..tapi yg kt kilang ni,mmg x tahan die nyer bau..mmg power giler...hehehe

Lepas antar cousin aku tu,aku n makcik aku p P.Mas...p klinik...ada masalah kesihatan sket...pas p P.Mas,aku balik ikut jalan ape yea org pggl c-tue...cabang 4 Pasir Hor ker...ntah lpe..yg ada Restoran Horizon tue la...hehehe..otwy balik tue..aku sggh kt gerai yang jual "etak" salai....

rupa sebenar "etak"...
 Mmg favorite aku la klo balik kg...hehehe...aku beli kat gerai lepas Kem Desa Pahlawan...bila otwy balik dari KB,mmg aku akan sggh beli...sedap la die wat..masin+manis+pedas...memenuhi citarasaku..klo org yg meniaga biasanya die akan masak mcm kat bawah ni...
proses menyalai "etak"
 Tapi klo p cari sendiri kt sungai n nak masak sendiri,masak lam "gadang" jek..aku x pasti pggl "gadang" or "badang" or "badam"..tapi klo org klate pggl namanye lebeh kurang cam tue la..klo org luar panggil tampi@nyiru..
ini la rupanya....
 Aku n makcik aku pnah p cari etak kat sungai...sonok giler...masukkan kaki sket lam pasir sungai tue,gerak2 ke belakang sambil kutip etak..pengalaman yg sangat berharga..x sume sungai ada etak..aku rasa biasanya yg ada dekat tali air biasanya banyak etak...
ini la suasananya jualan di pasar...rege RM1 sebungkus...

haaa...yg ni klo nk makan ngn nasi..aku x ske sgt..huh...
Itu la cite aku hari ini...tentang "etak"..hehehe...yg pastinya setiap kali aku balik kg,mesti aku p beli..mesti aku makan...hehehe...sedap...


***Peringatan : jangan makan banyak2,nnti sakit perut n cirit birit..hehehe

No comments:

Post a Comment