Monday, November 15, 2010

KELUH KESAHKU....HUUURRMMM...

Assalamualaikum,

Tiba2 aku bersemangat nak tulis blog ni..ntah nape bila terbaca komen salah sorng adik2 aku masa kat maktab dulu,aku rasa mcm lain sgt2...petikan komen lam FB "ade orang belikan handphone canggih untuk awek dia.. ade orang belikan motor untuk awek dia.. ade orang belikan rantai emas untuk awek dia.. ade orang belikan camera dslr untuk awek dia.. tapi saya xnak sume tuh.. saya cuma nak awak belikan saya epoque housing je untuk Sanyo saya.. itu je saya mintak.. xlebih, xkurang. tu je.. (sambil wat muke simpati)"

Huhuhu...harap2 tuan empunya badan x baca la kan blog ni(mcm la blog aku ni glamer sgt..huhuhu)...aku bukan nak komen atau nak cakap ttg BF aku x bg or bg pape ker kt aku...tapi apa yang aku nak komen or tiba2 terasa lain adalah,nape skang ni org yang bernama "STUDENT" sangat senang mendapatkan barang2 yg di inginkan...macam aku, berimpikan....



mendapat


kamera DSLR adalah impianku...huhuhu


H/Phone mahal..x kesah la jenama pape pn..nk gak merasa..huhuhu

membeli kete yang besar n selesa-sekadar ilustrasi
Itu adalah antara sebahagiannya sahaja...yg prioriti skunk nak beli umah...hehehe..back to the topic...aku masa belajar dulu bukan main susah lg nak dpt duit...belajar pn guna PTPTN yg mana smpi skng ansuran x abes2 lg...tapi dengan duit tu la aku dpt bli PC,H/Phone n lesen D n B2 aku..cukup minum makan pakai aku..x mengharapkn duit mak bapak aku..nak mintak duit ngan abah aku x sampai hati..tetapi panorama skng aku tgk lain sgt2...ya...mungkin skng parents semua yg berkemampuan...boleh belikan apa sahaja n mungkin juga menurut sahaja kehendak anak2 masing2..


Bila terbaca komen Fb tue,aku mula teringat idup susahku n adik  beradik yg lain masa blajar kat Matrix n kat U dulu..masa blajar kt Matrix Penang dulu mmg sedih la bg aku...menu harian aku nasi putih dengan pelbagai jenis kuah n telur mata jek...itu menu wajib hari2...ada la sekali sekala makan lauk ayam..dpt elaun 1K utk 1 sem..mane la cukup..tolak itu..tolak ini...da tggl sket..


Abang aku lagi sadis...makan roti hari2...kebetulan abang aku x-Matrix Penang..kira cam senior aku la..2 tahun pas tue aku lak masuk Matrix Penang..hehehe..die pnah wat balik 1 bekas pengikat(klip) plastik roti Gardenia..ada bpe puluh or ratus kot klip tue...die ckp kt aku die makan roti jek masa kt sana...badan mmg kurus giler..


Sama la ngan aku,masa matrix mmg kurus sgt2...x cukup makan beb..makan pn kna catu..tapi bila masuk U dpt duit PTPTN,idup aku ok la...cukup makan...


Apa yg aku pk skng ni,student spt mereka blh mmbeli sebegitu hebat barang2 yg diinginkan...aku yg da keje ni,nk beli semua2 tue berpk beratus kali...nk tggu harga jatuh la...apa la..huhuhu..mmg la, dorng dapat elaun dalam RM3500 1 sem, bkn pinjaman, mcm aku ms blajar dlu...klo aku dtempat dorng adakah aku akan spt mereka,berbelanja sesuka hati...??


Muhasabah diri...aku bersyukur dengan rezeki skng..Nauzubillah klo Allah tarik rezeki aku...klo ader duit lebih,insyaallah aku dpt beli brg impian aku tue..tanggungjawab kt family lg pntg...mmg ada terdetik perasaan apabila melihat kesenangan org lain mendapatkn barang atau ape shj tnpa berusaha..tapi kna la muhasabah diri..kemampuan diri..sabar..!!


mood sedih..(~,!)




No comments:

Post a Comment