Wednesday, September 8, 2010

Rumahku Syurgaku..hehehehe


Rumahku syurgaku itulah perkataan yang terbaik untuk rumah kita kan.,..sama jugak rumah kat kg...walau mcmn pn rumah kita its still da best...ini cite pasal umah aku la kan,...kat kg...somewhere kat Machang, Kelantan...kg ape...rahsia!!!...hehehe...

korng tgk la gambar kat bawah ni....ini la ruang tamu umah ktorng....belum pasang tikar getah lagi...umah papan je pn..tapi best la...sejuk...umah aku dah lama dibina...da lebih 20 tahun dah...di bina oleh arwah atuk aku Wan Isa Bin Wan Mat Amin(ayah mertua abah aku daaa) n my abah Mat Zin Bin Ismail....hehehe...sempena raya Aidulfitri ni ktorng adik beradik kemas2 umah...3 hari sebelum hari raya...
sebelum pasang tikar

Ok...ini pulak gambar selepas kami memasang tikar yg rege dia mmg mahal giler...bukan tikar yang cikai2 ni...sbb ape beli yg mahalnyer sbb adik2 aku jenis yang lasak sangat..tiap2 tahun kna tukar tikar getah baru...so tahun ni aku n my sister sepakat nak bli yang mahal supaya tahan la banyak tahun sket...ini x klo tiap2 tahun tukar mmg la kopak kepala wei...My sister aka Maharani..(hahahaha...) akan bertitah kepada adik2nya supaya menjaga dengan baik semua barang2 dalam umah ni..itu la yang terbaik kan...adik beradik aku seramai 13 org...ramai x?mmg ramai...gempak giler la umah aku bila time raya...kepada yg x banyak adik beradik tue jgn jeles ye...sbb aku ramai adik beradik..hehehe..tapi aku kekurangan sesuatu..korng nak tahu ape??Ibu...

selepas di pasang tikar..

ini adik aku tgh cuci lantai depan umah...





No comments:

Post a Comment