Monday, September 6, 2010

Biskut Raya Pertama...;->

Salam semua..malam ni nak cite sket pasal aku wat Biskut Coklat Chip td..hehehe...klo ikutkan resepi yang sebenarnye adalah seperti berikut...hehehe

BAHAN-BAHAN:

1 cawan mentega

1 cawan gula merah

1/2 cawan gula kastor

3 biji telur

1 3/4 cawan tepung

1 sudu teh vanila

1 sudu teh serbuk penaik

1/4 cawan cip coklat

CARA MENYEDIAKAN:

1. Pukul mentega bersama gula selama dua minit.

2. Masukkan telur dan esen vanila dan pukul lagi sehingga kembang.

3. Campurkan tepung, serbuk penaik dan garam ke dalam adunan dan kacau lagi sehingga sebati.

4. Masukkan cip coklat dan kacau rata.

5. Bentukkan bulat-bulat dan susun dalam dulang pembakar dan bakar sehingga masak.

Tetapi di sebabkan aku nak wat cepat sangat...lain jadinya....aku x tggu pn mentega tue dalam suhu bilik...kuar peti trus wat..pastue sukatan mentega pn aku main belasah je sbb nak wat banyak...blh kate semua2 la aku main belasah jek....huhuhuhu...siap memandai mandai tambah bahan...aku masukkan tepung jagung...mmg jadi lain la...rangup tp keras sket...


ini doh adunan biskut cip coklat


sebelum dibakar

setelah dibakar


Ini la hasilnya setelah berpenat lelah...hehehe...pas ni kna wat betul2 la...klo nak biskut jadi ok...hehehe..jgn memandai2 k...bknnye chef....klo chef ok la nak memandai2...betul x?hehehe..

No comments:

Post a Comment