Sunday, September 26, 2010

Larian Olimpik McDonalds...

Larian Merdeka McDonalds...masa aku nak terima tugas ni,perkara pertama yang aku pk adalah,dpt makan burger free ker??hehehe...makan je kan yg aku pk...ntah la..mane tahu dpt makan free kan...hehehe...

Tugas ini adalah yang pertama bagi aku la setelah aku join Persatuan Olahraga Amatur Kuala Lumpur...sbb aku join da club adalah kerana aku kna abeskan ujian amali bagi menjadi Pegawai Teknikal Olahraga Gred 3...untuk ujian praktikal ianya valid bagi sukan olahraga sahaja...kalo mcm larian jarak jauh camni x kira pun...biasanya yg dtg ni yg volunteer...hehehe...

Walaupun volunteer jgn sangka x dpt pape...biasanya ktorg akan dibayar la kan...kalo separuh hari dapat la dalam RM30...ok la...bayar duit minyak...kalo sehari dalam RM50-RM70...tgk la how big da event kan...aku pnah la dpt RM70 sehari...event tue 2 hari..mmg masyuk la...hehehe...leh la klo stakat nak wat side income kan..selain money..money...money...ktorg biasanya akan dapat gooddy bag@t-shirt@cenderahati@topi...ok la dari x dpt lansung...heh..heh...

Baru nak masuk cite pasal Larian Olimpik McDonalds...we all kna reg. as officer kat Dataran Merdeka at 6.30am...awal kan...terkejut x...ini biasa la...ada event sblm ni yg kna reg at 3.00am..yg ni aku x pnah merasa lg la...coming soon kot..hehehe..nak dijadikan cite aku bgn lewat...da promise ngn my fwen die dtg amek kul 6.00am...korg tahu aku bgn kul bper???kul 5.57am...lg 3 minit kul 6.00am mengikut aku nyer jam la kan...ada aku kesah jam org lain...hehhee..nak dijadikan citer mujur ada tudung yg da digosok n mujur uniform(bkn uniform sebenar) aku tue x berkedut...lepas mandi cepat2,pas solat aku trus pki uniform aku...sempat pakai deodorent..bedak x pakai..tudung x lipat...stokin bawak kt tangan..terkocoh2 kuar siap kunci umah...tup2 terlupa bawak kertas amali lak...mmg spoil la...kna la naik balik...huhuhu...menci...:-<<<..da siap sume2 aku pun turun la...lega..my fwen belum sampai...nak tahu waktu tue kul bper?6.10am...kowng tahu how expressnye aku wat sme tue??lu pk la sendirik...hehehe..

my fwen sampai aku pun dengan segera memakai losyen sunblock kt muka..pakai bedak n pakai tudung leklok..ktorg smpi dlm kul 6.34am kot klo x silap..smpi2 brekfast...mkn kueh jek...ada n.lemak tp mls nak makan..

so far ini adalah pengalaman baru utk aku..org sangat la ramai..media pn banyak wat liputan...kata Gee ktorg ada masuk dalam brite tghr TV3...kul 1.30 tue...tapi ktnye nmpak baju jek..hahaha...ntah pape...

tp yg membanggakan aku dak skolah rendah tue masuk gak..mantop betul...larat tul downg lari...kalo aku...hampeh...dulu, ujian 2.4km kt maktab rasa cam nak mati dah aku...huhuhu..

Ok u olls...kat bawah ni adalah antara gambar yg aku sempat amek..x menarek sgt sbb kamere phone jek..phone cikai2...huhuhu..enjoy..

ni masa awal sampai..uncle2 sedang berehat...amek angin pagi...





ni lak masa yg sama, tgh reg kehadiran...

ramai2 tgh brkumpul...amek gmbr Bangunan Sultan Abdul Samad..hehehe

hangpa tgk la..blm ppe da berpaluh..huhuhu

setia menunggu seawal pagi..aku n Gee..

still me n Gee...hehehe

officers sdg mangambil makanan...

suasana kul 7 lebih...

peserta berada di garisan permulaan..aku di garisan penamat...

aku setia di meja penamat bersama medal n sijil..


selesai...aku amek gambar Bangunan Sultan Abdul Samad...

angle yg menarik..klo ada kamera DSLR...perghhh..mesti cun...hehehehe

x taw npe jd mcmni..huhuhu...trlebih cahaya pg kot..hehehe

sambil menunggu bayaran...amek gambar..hehehe

Lupe nak kongsikan...dalam persatuan ramai uncle2...majoriti da pencen...tapi dorng mmg happening n sangat2 membantu kalo nak tambah ilmu dalam bidang olahraga ni...thanks uncle...hehehe


No comments:

Post a Comment