Wednesday, November 30, 2011

Karma is A b!+(#, eh?

Assalamualaikum,


Tadi masa dok tgk tgk wall home FB...terbaca post from page yg aku like...iaitu page "Saya rela undur diri untuk lihat dia bahagia"..story dia pasal hal Apek,Elia(Si Jejari runcing) n ex-Elia...apa yang menariknya adalah kisah2 disebalik cinta dorng....


Aku kat cni bukan nak bergosip pasal dorng...tapi pengajaran yg kita blh dapat dr cite dorng ni...seperti umum tahu mcmn kisah Apek kn...penuh kt blog2 hiburan cte ttg aib dia...smenya kisah yg hot2...aku x yh la cite pn..aku stat pndi bc blog gosip pn sbb boring kn...nk hepy2kn dr...huhuhu...


Apa yang menarik perhatian aku adalah petikan kata2 dari ex-pakwe Elia...Elia korng tahu kn bekas tunang apek...petikan kata2nya mcmni...



Aimie, suatu hari nanti bila you berada di’tempat I sekarang, you akan tahu bagaimana rasanya di’buat begini. You akan tahu, macam mana tinggi antara langit dan bumi ini.
"Dear N, it’s quite lame but yes, karma is a bitch."
Itu la kata2 ex-pakwe Elia...apa yang aku hadapi skng mungkin juga karma...mmg menyakitkan hati,sakit n sengsara...tapi percayalah...hukuman Allah itu pasti...sebelum mati Allah dah tunjuk..x payah tggu mati dulu...
Apa yang aku alami skng ni pun mgkn "dia" akan alami karmanya sendiri...sebab ape?sbb bila kita berpisah dengan cara yg x elok n tanpa persetujuan pihak yg satu lg...mmg akan jd mcmni la...
Dalam beberapa hari kebelakangan ni pun aku banyak meraban pasal benda2 sedih ajek..sampai bila aku nak melayan cite2 sedih ni...aku x taw...aku klo boleh nak hepy2 aje...klo la boleh delete file n erase memory kn senang...tp Allah tahu apa yg terbaik utk kita...btl x?
Segala yang terjadi ada hikmahnya..mungkin mula2 nampak buruk...tapi lama2 ok la...btul x?cma makan masa la...mungkin tahun depan aku akan ok sket...Insyaallah...Amin...

No comments:

Post a Comment