Tuesday, April 30, 2013

The Damage That We Have Done...Enough Is Enough..!!!!!

Assalamualaikum,

Slalu sangat muncul tetiba..Menyakitkan ati jek..
Aku da elok2 lpekan smenya..
Tup2 muncul..
Kemunculannya menyebabkan aku mengingatkan kebodohan yg aku telah lakukan n kemusnahan yg dah berlaku..

Siyes rs kebodohan yg melampau...Arrrrrghhhh..!!!!!!!
Dulu aku x de kudrat n kekuatan utk melawan..
Sekarang ini aku cuba sedaya upaya melawan n tetap berdiri walaupun banyak cabaran n kesusahan yang menimpa..
Banyak pengajaran yang aku dapat..Pengajaran yg sgt2 bermakna..

Tawakkal n redha dengan semua yang berlaku..
Tapi redha ker aku?Kesan n akibat yang sangat mendalam..
Bila terpikir mmg menyakitkan ati..Sbb yang menanggung akibatnya..aku sorng jek..

Tapi Allah tue Maha Besar..Aku pasti ada hikmah disebalik segala yang berlaku..
Hikmahnya memang banyak..Aku rasa aku lebih dekat dengan Allah setelah semua yang terjadi..Sentiasa cuba untuk positif..Tapi ada juga kadang2 tue tersasar n terbabas..
Tersasar n terbabas dengan perasaan sendiri..
Tersasar n terbabas dengan perasaan sendiri??ya..menangis n merintih dengan apa yang berlaku..

Sedih..kadang2 bila drive sorng2 menangis dengan tiba2..
Lagi2 bila dengar lagu2 sedih..lagi la tangkap kan..
Orang yang sentiasa mendengar luahan n cite aku semestinya Gee..
Dia je tmpt aku luahkan perasaan..
Kemana2 aku pegi pn ngn dia..

Bila melihat kes buli,budak kena buli,kena dera or yang seangkatannya...membuatkan aku takut..even pergaduhan..atau tetiba sesape je marah..
Aku akan rasa takut..mungkin trauma,fobia or ntah ape lg la maksudnya..
Aku sgt2 takut n x suka melihat keaadaan itu..

Ya Allah Ya Tuhanku..Kau tabahkanlah hati hambamu ini..Hanya padaMu aku berserah,maminta dan memohon..Engkaulah yang Maha Besar,Maha Mengetahui,Yang Memberi Keampunan..

Amin..Nite ;)





No comments:

Post a Comment