Thursday, July 4, 2013

Kek Batik The Making ;)

Assalamualaikum,

Semalam aku masak kek batik untuk Pot Luck kt sekolah..Jamuan sempena menyambut Ramadhan nanti..he3
Wat banyak la sbb ramai yg nak makan kan.. ;)
Bahan2nya :-

Biskut Meri (4 bungkus)


Susu sejat (1 tin)
Susu pekat (3/4 tin)--x nak manis sgt..he3


Coklat masakan (1/2 bar)


Telur (2 biji)


Mentega (1/2 buku)



Setelah semua bahan dicampur


Final result...done..yum..yum..
Untuk makluman kome semua..resepi da diinovasikan oleh aku sendiri..aku tambahkn air dlm 1 1/2 tin,supaya adunan milo x likat...aku masukkan jugak 1 penutup botol perasa vanilla..he3
Oooopppsss...lupa...main bahan MILO...lupa nak amek gambar...ha3..
Aku guna 1 paket MILO yg kecik jek..400g kot...bukan yg 750g tue..
Ini resepi bajet..ha3..

Kek batik ni la yg menjadi kegilaan anak sdara aku..
Selalu mintak akumasakkan utk dorng..
Alhamdulillah aku suka bila org suka makan makanan yg aku masak..
Ngeeee ;) nikmatnya x leh nak kata..he3

Orite sekian sudah...sampai sini aja ya.. ;)

No comments:

Post a Comment